piątek, 24 marca 2017

JAK ODŻYWIĆ SUCHE WŁOSY? METODA LOC

 http://falteria.blogspot.com/2017/03/jak-odzywic-suche-wosy-metoda-loc.html#more

Jeśli Twoje włosy są suche, zniszczone, farbowane lub kręcone to jest to metoda dla Ciebie.

LOC to ciekawy sposób na odżywienie włosów w trzech krokach. Jako posiadaczka rozjaśnianych i suchych włosów nie byłabym sobą, gdybym nie spróbowała tej metody. Jak ją wykonać i jak zadziałała na moje włosy przekonacie się za chwilę :-)


LOC z powodzeniem stosują Afroamerykanki, ich włosy są suche i kręcone, bez odpowiedniego nawilżenia nietrudno o ogromny puch. Dzięki tej metodzie ich loki są nawilżone i błyszczące. Afroamerykanki mogą sobie pozwolić na nakładanie tych produktów po myciu. Włosy Polek nie wyglądałyby zbyt dobrze ;-) Dlatego tę metodę możemy zastosować przed umyciem włosów, również z bardzo dobrym rezultatem.




LOC - co to takiego?

▶ Liquid
▶ Oil
▶ Cream










W tej metodzie chodzi o nałożenie 3 produktów, w kolejności jak powyżej. 

✨ Jako Liquid stosujemy coś nawilżającego, koniecznie bez silikonów. Może to być odżywka lub maska, jak również własnoręcznie zrobiona mgiełka na przykład z aloesem czy kwasem hialuronowym. Jeśli mamy w domu ziarna siemienia lnianego możemy je ugotować i powstały ''glutek'' nałożyć na włosy.

✨ Następnie na liquid nakładamy ulubiony olej. Dzięki niemu składniki nawilżające, które zastosowaliśmy wcześniej zostaną we włosach.

✨ Ostatnim krokiem jest Cream, czyli kremowanie włosów. Wcieramy we włosy niewielką ilość kremu. Najlepiej by był to krem natłuszczający, na przykład z masłem shea.


Ja postanowiłam użyć żelu z siemienia lnianego. Ugotowałam łyżkę ziaren w szklance wody, przecedziłam i zostawiłam do wystygnięcia.
Następnie nałożyłam olej, a raczej mieszankę olei - Babydream fur Mama, w składzie znajdziemy olejek migdałowy, makadamia, jojoba, olej sojowy i słonecznikowy.
Na koniec nakremowałam włosy mleczkiem regenerującym Le Petit Marseillais, które w składzie posiada masło shea, aloes i wosk pszczeli.



Tę odżywczą mieszankę trzymałam na włosach około 3 godzin. Następnie umyłam skórę głowy szamponem bez SLS. Włosom na długości wystarczyła spływająca po nich piana. Po umyciu nałożyłam na chwilę maskę Kallos Pro-tox, Włosy częściowo wyschły naturalnie, pod koniec dosuszyłam je letnim nawiewem. Lepiej się wtedy układają i nie są oklapnięte.


Dla wykończenia efektu użyłam kilku kropli serum do końcówek. Tak prezentuje się efekt końcowy:







Włosy są nawilżone i bardzo miękkie, nawet końcówki wyglądają lepiej. Zazwyczaj przez pierwsze kilka godzin po myciu były suche, zanim doszły do ''siebie''. Tutaj od razu wyglądają dobrze. Polecam wypróbować, efekt na pewno Was zaskoczy. Ja nie mogę przestać ich dotykać :-)

Na pewno będę próbować z innymi produktami, ciekawa jestem czy efekt będzie równie dobry przy zastosowaniu mgiełki nawilżającej. Nie ukrywam, że ta metoda jest czasochłonna, ale czego się nie robi dla pięknych włosów? :-)



Słyszeliście wcześniej o tym sposobie?
Udostępnij ten wpis

23 komentarze :

  1. Ciekawy sposób na odżywienie włosów:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem uzależniona od tej metody :)
    Gwarantowany good hair day!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zakochałam się od pierwszego użycia :D
      Na pewno będę stosować regularnie :)

      Usuń
  3. Nie słyszałam o tej metodzie, a brzmi całkiem dobrze i sensownie. Ja mam ten problem, że trudno mi zmyć z włosów olej. Nie wiem co jest tego przyczyną, czy zbyt mała ilość szamponu czy niewystarczający czas mycia. Dlatego taka ilość specyfików nałożona na włosy JEDNOCZEŚNIE trochę mnie przeraża, ale być może się przełamię i spróbuję. W każdym razie dzięki - dobrze wiedzieć, że coś takie jak LOC istnieje i pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Moniu :) jeśli masz problem ze zmyciem olei możesz spróbować emulgować je odżywką. Mianowicie przed myciem zwilżyć włosy i nałożyć na minutę odżywkę, spłukać ją i umyć włosy jak zwykle. Przy metodzie LOC również można to wykonać. Nie ma wtedy obaw, że włosy będą przetłuszczone :)

      Usuń
  4. Cudowny efekt! Ciekawe, jak ta metoda sprawdziłaby się na moich trudnych włosach - trudno je zmiękczyć, wygładzić i odpowiednio dociążyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydałaby się taka kuracja moim włosom ostatnio:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobry moment na odżywienie włosów po zimie :-)

      Usuń
  6. Nie znałam tej metody. Jestem ciekawa jak się sprawdzi na moich włosach, które bardzo lubią się puszyć i ciężko je opanować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że będzie super :-) Generalnie jest to metoda dla włosów, którym trochę brakuje do ideału, więc spuszone włosy mile widziane :D . Na pewno efekt będzie zauważalny :-)

      Usuń
  7. ale mega nawilżenie włosów! aż bije ze zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne włosy. Musze koniecznie wypróbować ten sposób bo jest bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też stosuję tą metodę, fajnie się sprawdza. Ależ masz piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło przeczytać bo ostatnio swoje przeszły :-) . A metoda fajna i uniwersalna, powinna się sprawdzić niemal na każdych włosach :D

      Usuń
  10. Musze konieczenie pokazac dziewczynie, bo ma problem z wlosami. Na pewno przyda się.

    OdpowiedzUsuń
  11. Efekt koncowy piękny... ale tyle zachodu! :D :D Chyba nie mam tyle cierpliwości do pielęgnacji włosów... a szkoda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to sama przyjemność, ale rozumiem, że nie każdy podziela mój entuzjazm pielęgnacyjny :) Szkoda, bo wystarczy systematyczność i efekty same przychodzą :)

      Usuń
  12. Jakie ty masz cudowne włosy <3 chciałabym takie :) są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Każde włosy mogą być piękne. Przede wszystkim nie szkodzić i odpowiednio zadbać :*

      Usuń
  13. Pierwszy raz słyszę o takiej metodzie, cieszę się że tutaj trafiłam.
    Włosy masz śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) bardzo mi miło i zapraszam częściej :)

      Usuń
  14. Nie słyszałam wcześniej o tej metodzie ale patrząc na Twoje piękne włosy na pewno spróbuje:) Wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś próbowałam :) ładny efekt !

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.