czwartek, 6 kwietnia 2017

NAKED HAIR CHALLENGE - MOJE WŁOSY BEZ ODŻYWKI

 http://falteria.blogspot.com/2017/04/naked-hair-challenge-moje-wosy-bez.html

Kto ma odwagę wziąć udział w "Włosowym Naked Challenge"? Zabawa polega na tym, aby umyć włosy jedynie szamponem oczyszczającym i pozostawić włosy same sobie. Nie nakładamy żadnych olejków ani masek. Dzięki temu możemy zobaczyć jak prezentują się nasze włosy bez wspomagaczy...

O wyzwaniu przeczytałam na blogu Porady Herrbaty i postanowiłam wziąć w nim udział. Przyznam, że nie pamiętam kiedy umyłam włosy samym szamponem, chyba było to jeszcze podczas bycia nastolatką i zarazem za czasów nie farbowania włosów. Pomyślałam, ze to dobra okazja by zobaczyć włosy w stanie, w jakim są na prawdę.


Podczas mycia trochę się wahałam, czy aby na pewno nie nakładać odżywki. Bałam się, że nie rozczeszę tych ogromnych kołtunów, które rosły już w mojej głowie :-)
Stwierdziłam, że jeśli włosy będą bardzo splątane to zrezygnuję z wyzwania i umyję je odżywką. Jednak bardzo mile się zaskoczyłam. Po odsączeniu włosów szybko udało się je rozczesać, nie były ani trochę bardziej splątane niż po standardowej pielęgnacji. Mycie odbywało się późnym wieczorem, więc nie zdążyłam pstryknąć fotek w ten dzień. Delikatnie wilgotne włosy zawinęłam w dwa warkocze i poszłam spać. Na drugi dzień rozwinęłam nocną fryzurę. Z góry przepraszam za te powarkoczowe fale.



Przed i po rozczesaniu


Pierwsze co dało się zauważyć to niedociążenie. Włosy są lekkie i zdecydowanie brak im natłuszczenia. Końcówki są trochę przerzedzone na środku, co teraz jest bardziej widoczne. I w tym miejscu na długości mam garstkę połamanych włosów. Jednak mimo to uważam, że jak na rozjaśniane włosy, po kilku nieudanych wizytach u fryzjera i domowej dekoloryzacji, są i tak w przyzwoitym stanie.


Jestem mile zaskoczona stanem moich włosów i bardzo się cieszę, że podjęłam się wyzwania. Dzięki temu wiem, że moja dotychczasowa pielęgnacja daje efekty.

Zachęcam do udziału w zabawie! :-)
Udostępnij ten wpis

37 komentarzy :

  1. Wow, i tak włosy prezentują się bardzo dobrze. Ja nie pamiętam już żebym nie użyła odżywki po myciu, jeszcze po szamponie z silikonem itd ok, ale po oczyszczającym? Ała już to czuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest źle - to najważniejsze, bo bez ulepszaczy nie wyglądają już tak dobrze, ale dziękuję za miłe słowo :) . Czasem obawy są gorsze niż efekty :)

      Usuń
  2. Ja czasem nie nałoże odżywki i różnice widać. Włosy są bardziej matowe, trudniej się je też rozczesuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się czasem nie chce nakładać masek/odżywek a później jeszcze mgiełek więc co jakiś czas sama sobie robię taki challenge :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, ale chyba bym się nie odważyła. Moje włosy strasznie się plączą. I płakać mi się chce na samą myśl o rozczesywaniu. Jednak, zastanowię się nad tym, jestem ciekawa w jakiej kondycji są moje włosy. Mam pytanie, to tyczy się tylko jednego mycia włosów czy jakiś dłuższy czas mycie tylko szamponem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się bałam, ale niepotrzebnie. Zawsze możesz zmoczyć włosy jeszcze raz i nałożyć odżywkę jeśli będzie bardzo źle :-) . A wyzwanie dotyczy jednego mycia, szampon z SLS i bez silikonów wszystko z nich 'zedrze' :)

      Usuń
  5. Ja nie zawsze daję odżywkę czy maskę na włosy :P więc można powiedzieć że wyzwanie podjęłam zanim się pojawiło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, że masz naturalki :D nie są takie wymagające jak farbowane, ah to były czasy :D szkoda, że moje tak bardzo ściemniały bo też bym nie farbowała...

      Usuń
  6. A ja, dla odmiany , rzadko kiedy stosuję odżywkę do włosów. Próbowałam wiele i każda powodowała, że moje włosy szybciej się przetłuszczały i były..ciężkie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raz na jakiś czas zdarza mi się nie nałożyć odżywki i muszę się później męczyć z rozczesywaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda włosów, mnie już tak weszło w nawyk, że nie ma mycia bez odżywki czy maski :)

      Usuń
  8. też myślałam o tym wyzwaniu:) może spróbuję wziąć w nim udział:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Biorę udział w tym wyzwaniu od ponad roku... :) ziołowy szampon i tyle! Na twarz jeden krem lub olejek (na noc) i koniec! Im mniej tym lepiej... różnica w kondycji skóry i włosów jest kolosalna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo surowa pielęgnacja, najważniejsze że się sprawdza i jesteś zadowolona :)

      Usuń
  10. Wiesz, że chętnie spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Akcja kończy się w niedziele :D

      Usuń
  11. Eh, ja wychodzę z założenie, że im mniej, tym lepiej. Nie lubię obciążać moich włosów toną kosmetyków, więc w taką zabawę gram na co dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz zdrowe włosy jeśli odżywki łatwo je obciążają :-)

      Usuń
  12. Niestety po takim challenge nie wlozylabym szczotki we wlosy, :( u mnie bez olejkow i masek sie nie obejdzie. Ale ogolnie pomysl ciekawy hihihi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj może nie było by tak źle, ja oczami wyobraźni widziałam już stóg siana zamiast włosów :D

      Usuń
  13. W moim przypadku nic z tego. ☺ Muszę używać szamponu przeciwłupieżowego, bo inaczej jest źle... A i bez odżywki nie ma szans. ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampon przeciwłupieżowy oczyszcza jeszcze mocniej od standardowych szamponów, pewnie dlatego włosy stały się wymagające :)

      Usuń
  14. Lepiej zebym moich nie pokazywala bo suche siano az wstyd :-(

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za udział w zabawie -
    piękne włosy masz :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę je zapuszczę i będzie idealnie :D
      Dziękuję :*

      Usuń
  16. Kochana, jak na rozjaśniane włosy są w przecudnym stanie <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam podobne obawy do Twoich a wyszło całkiem przyzwoicie. Moje zdjęcie jest na Instagramie. Moje włosy też potrzebują dociazenia. Bez odżywki czy maski latają mi na wszystkie strony.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak dawno nie używałam wyłącznie szamponu na moich włosach, że nawet nie wiem jakby wyglądały bez jakichkolwiek odżywek. :D aż z ciekawości sprawdzę jak będą wyglądać po użyciu tylko szamponu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Haaa dobre ;-) Przecież jak ja nie nałożę maski na chwilę to mam takie siano!!!!! Splątane, napuszone, tylko nożyczki w łapę... Ale powiedz mi - chyba że nie umie czytac ze zrozumieniem - napisałaś umyć samym szamponem oczyszczający - czyli takim zwykłym czy co? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś już okazję spróbować? :) Tak chodzi o zwykły, prosty szampon z Sodium Laureth Sulfate (SLS) w składzie.

      Usuń
  20. Wow, wyglądają świetnie jak na naked hair.
    Strasznie się boję poznać prawdy o moich włosach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak jest trochę sianko, na zdjęciach wyglądają ciut lepiej niż było na żywo :D

      Usuń
  21. Mimo wszystko ładnie się prezentują Twoje włosy! Rozumiem, że mają zostać pozostawione do wyschnięcia naturalnie? Może dołączę do wyzwania, chociaż moje włosy to jeden wielki puch + lwia grzywa (bez jakichkolwiek odżywek, masek lub olej(k)ów) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Najlepiej by było gdyby wyschły naturalnie :) suszarka trochę wygładza i może to sfałszować efekt :D . Jak często robisz sobie taki detox?

      Usuń
  22. Przyznaję, że też regularnie daję w ten sposób odpocząć włosom i też jestem pozytywnie zaskoczona, natomiast od wielu miesięcy nie farbuję włosów i zamierzam wytrzymać jak najdłużej w tym postanowieniu. Jedyne do czego się mogę przyczepić, to właśnie do plątania się włosów - dłużej je po prostu rozczesuję. Jeśli chodzi o ich wygląd, to wcale nie ma tragedii.

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.